Otvorena izložba “Vegeta 60 – Paketić povijesti”

U Galeriji Hrvatskog dizajnerskog društva u Zagrebu, u četvrtak je svečano otvorena izložba koja prati šest desetljeća vizualne povijesti Vegete, najpoznatijeg hrvatskog izvoznog proizvoda. Nastala u suradnji Podravke, Hrvatskog dizajnerskog društva i Muzeja Grada Koprivnice, ova jedinstvena izložba priča je o Vegeti iz perspektive povijesnog razvoja njezine ambalaže i grafičkog dizajna kojim je uvijek bila korak ispred vremena. Uz 60 muzejskih primjeraka ambalaže za Vegetinih 60 godina, izložba sadrži i veliku količinu arhivskog materijala, fotografija, starih reklamnih spotova, isječaka iz legendarne emisije “Male tajne velikih majstora kuhinje” i tekstova koji oživljavaju priču o omiljenom proizvodu brojnih generacija.

Zahvaljujući entuzijazmu autorice izložbe Draženke Jalšić Ernečić, izložba o razvoju ambalaže i dizajnu Vegete, zapravo je priča o prostoru, vremenu i ljudima. Tako otkriva i niz manje poznatih autora dizajna Vegete, među kojima je i nedavno preminuli Dušan Bekar koji potpisuje likovno-grafička rješenja 70-ih godina. Dizajn i ambalaža prve kartonske kutijice Vegete 1959. godine djelo je tada najveće oglašivačke agencije Ozehe i kreativnog direktora Dušana Mrvoša.

“Stavljanje naglaska na industrijski i grafički dizajn najpoznatijeg hrvatskog začina, stručnjake za marketing, ljude iz agencija, kreativce, dizajnere, ilustratore i tipografe, malen je, ali važan prilog istraživanju povijesti dizajna i vizualnih komunikacija na ovim prostorima”, istaknula je autorica izložbe Draženka Jalšić Ernečić.

Svoju emotivnu vezu s Podravkom ispričao je ovom prilikom i naš proslavljeni dizajner Mirko Ilić, koji je samo za ovu prigodu došao iz New Yorka gdje živi i radi. On je autor ilustracija prvog korporativnog kataloga Podravke iz 1985. godine, a sada priprema dizajn posebnog izdanja Vegete u povodu 100 godina rođenja Zlate Bartl, voditeljice tima koji je u Podravkinom istraživačkom laboratoriju krajem 1950-ih godina izumio Vegetu.

“Prvi posao za Podravku radio sam u Zagreb filmu sa samo 17 godina, a od drugog posla 80-ih i novca koji sam zaradio ofarbao sam kuću u Zagrebu. Vegeta se provlači kroz cijeli moj život, ona je začin moje mladosti i kada je stavite u usta imate osjećaj da se sjećate svega što se dogodilo prije pet ili 50 godina. Tu su i brojne anegdote, a često pričam kako je moja majka dolazila u New York i kuhala za mog sina vegetarijanca, uvijek naravno s Vegetom s kojom je, kako kaže, mogla spasiti svako jelo”, ispričao je Mirko Ilić.

Govoreći o Vegeti, emocije nije mogao sakriti ni predsjednik Uprave Podravke Marin Pucar. “Možda danas nismo ni svjesni vrijednosti koju imamo i što je kroz Vegetu stvorila, ne samo Podravka, već i Hrvatska. Od proizvoda koji je nastao 1959. do danas planetarno poznatog brenda prisutnog u 60 zemalja svijeta. Uz Vegetu danas kupujemo začin s emocijom, a ova izložba upravo nam nudi mogućnost da vratimo uspomene, prisjetimo se trenutaka s najbližima, našim bakama i majkama koje su kuhale s Vegetom. Vjerujem da će ova retrospektiva Vegetine ambalaže probuditi sjećanja i emocije, prizvati mirise i okuse uz začin čija je ambalaža uvijek bila korak ispred vremena”, istaknuo je Marin Pucar, predsjednik Uprave Podravke.

Prepoznatljiva po svojoj plavoj boji i šarmantnom kuharu s omota, Vegeta se tijekom godina prilagođavala svojim potrošačima i kroz brojne inovacije zadržala svoj status nezamjenjivog dodatka jelima. Inovacijama oduvijek prati trendove, kako vezano uz dizajn i ambalažu, tako i one kulinarske vezano uz pripremu i serviranje hrane. Tako su i otvorenje izložbe uz Vegetu začinili Podravkini promotori kulinarstva ukusnim jelima serviranim na posebnoj ediciji tanjura koje su za Vegetin 60. rođendan dizajnirali popularni ELFS-i, Ivan Tandarić i Aleksandar Šekuljica.

Izložba “Vegeta 60 – Paketić povijesti: dizajn i evolucija Vegete od 1959. do 2019.” u Galeriji Hrvatskog dizajnerskog društva otvorena je za posjetitelje do 18. veljače. Prostorna koncepcija i postav izložbe djelo je zagrebačke agencije Brigada, a vizualni identitet izložbe i dizajn kataloga potpisuju Bruketa&Žinić&Grey.

Prethodni članakNagrađivani dizajner Chris Do dolazi na Dane komunikacija
Sljedeći članakHrvatska pošta počela gradnju objekta vrijednog 60 milijuna kuna